03 January 2010

2010

Eh korang perasan tak? Pejam celik pejam celik dah masuk 2010 kan? Haha korang jangan tipu aku, takkan 2 kali pejam celik aje dah masuk 2010 ye dak? Semestinya banyak aktiviti dan upacara yang korang jalankan dan sertai. Akan tetapi semua tu sudah menjadi kenangan, nampaknya tahun baru sudah muncul tiba dan 2009, selamat maju jaya, eh eh selamat jalan lah. So macam biasa lah kalau dah masuk tahun baru, mesti nak ada azam baru, kalau takde azam baru kena jumpa Encik Azam Abdul Rahman. Okay sekarang aku akan cuba listkan senarai calon-calon Anugerah Azam Baru Medi yang mana pemenangnya akan menerima sebuah ucapan tahniah dan sebungkus tepukan.

Calon 1 - Mencari calon isteri untuk dinikahi pada Disember 2010

Calon 2 - Calon SPM

Calon 3 - Undilah calon Barisan Nasional

Okay untuk mengundi, taip ON CALON CALON UNTUK ANUGERAH AZAM BARU MEDI PADA TAHUN 2010 dan hantar ke POS LAJU atau POSMEN yang lalu depan rumah korang.

Haha rileks aku bergurau je, mesti ada yang dah fikir nak hentak je kepala medi ni, sabar jangan hentak dulu, hentak nanti okay? Biar aku berserius dahulu. Ini azam aku untuk tahun baru ini, read my lips okay.

1 - Membeli sebuah laptop baru. Dukacita dimaklumkan laptop aku telah selamat dicuri oleh orang yang tak dikenali. Kalau aku tau orang tu mesti aku tak tulis blog ni sekarang, sebab aku dalam penjara atas kesalahan menyula seorang orang. Banyak kenangan dan gambar-gambir dalam laptop tu, tapi nak buat macamane, benda dah nak jadi, silap aku jugak tak pasang cctv kat laptop aku, tak mangga laptop aku tu ngan solex, atau lebih selamat upah security guard tolong jaga laptop tu.

2 - Memiliki handphone baru. Buat pengetahuan umum, handphone aku sekarang sikit punya handsome dea punya problem. So sorrylah kalau ada sesiapa yang call aku tu tak dapat, or kadang2 msg masuk lambat. Mungkin sebab aku selalu buat handphone tu baling anjing.

3 - Memperkemaskan pointer. Target aku untuk sem ni tak banyak, dapat 4.00 cukup lah. Aicheh, gurau-gurau manja aje. Oleh kerana pointer aku sem lepas agak menyeramkan, tersasar sedikit dari bidikan mungkin sebab target yang tinggi sangat, target pun takut gayat jugak, so aku target 3.20 keatas supaya CGPA aku lebih bermaruah.

4 - Mengorak langkah keatas junior. Junior baru dah masuk, appalagi ayuh!

5 - Mebercuti ke suatu pulau. Patutnya ni azam aku untuk 2009, dan kalau mengikut jadual, ia patut dijalankan pada Disember 2009, nak buat acane kan, aku baru nak ambil lesen time tu, so segala jadual-jadual penerbangan didelaykan. Destinasi Disember 2008 lepas adalah Pulau Langkawi, so what's next? Adakah Pulau Pinang? Atau Pulau Pandan Jauh Ketengah? Sama-sama kita nantikan. Tapi aku plan nak pergi Bali. Macam mana rakan-rakun?

6 - Mempunyai sebuah kereta sendiri. Biasalah kalau dah dapat lesen, mesti nak ada kereta punya. Kalau tak baik korang amek lesen memandu kereta lembu ataupun lesen membela burung pipit Uganda. Seperti azam no 5, patutnya azam ini dalam azam 2009, tapi apa boleh buat, result kurang meyakinkan aku untuk meyakinkan bapak aku untuk membelikan aku sebuah kereta. So aku nak belajar betul-betul, tanak belajar tipu-tipu. Mana tahu kalau dapat 4.00 bapak aku beli kereta kebal terus untuk aku? Boleh jugak aku tembak korang.

7 - Melakukan usaha keras supaya azam-azam diatas tercapai.

Sebenarnya banyak lagi azam aku, tapi kalau nak list kat sini, sampai 2011 pun tak habis. So kalau ada azam baru yang aku rasa boleh kongsi, aku post okay? Kepada korang, semoga azam2 korang tercapai. 2009 was great, but let's make 2010 greater! Untuk Azam, see you in 2011.

2 comments:

  1. semoga kau berjaya dalam nak capai azam kau tu. hurm. susa nak jumpa orang yang berwawasan macam kau. nga~

    ReplyDelete
  2. rasa-rasa azam yang ke-2 dah tcapai kan.
    hahahahaha.
    saya sudah berpeluang mmegang dan mggunakannya.
    anda bila lagi??
    hehehe.
    thanx medi Iphone (o.O)v

    ReplyDelete