06 June 2010

Misi tidak berjaya

2 hari aku tak tidur, sebuah sebab masalah yang Si Tompok (sila baca post sebelum ini) undangkan. Mata punya beg sekolah (eyebag) memang hitam nampak terserlah, seperti aku sedang bermain dengan eyeliner Maybelline. Ahhh, jadi penyelesaiannya, aku segera bergerak ke Kuala Lumpur dengan hasrat ingin memperhantarkan Si Tompok ke Low Yat untuk mengubatinya. Niat itu macam biasa berkobar kobar, sesampai di destinasi, segalanya berubah. Bergerak menuju ke Setiawangsa, di situlah aku mengsia-siakan masa. Lepak dengan kemas, terus lupa tentang Si Tompok. Hari itu hari raya, ehh silap hari itu hari Rabu. Tiba tiba seorang rakan mengajak aku menonton rancangan realiti tv Showdown live di KL Live. Aku pun appalagi bertungkus lumus segera bersiap untuk kesana. Bersama Apek dan Zul, kami memecut laju. Zul memang handal membawa kereta, pelbagai skill yang dilakukannya seperti one-handed flip, drift dan one-two semasa memandu membuatkan perjalanan kami menjadi sangat pantas dan kacak. Rancangan akan bersiar langsung pada jam 9.30 dan kami tiba 15 minit awal, seperti yang dikehendaki. Menggunakan pintu rahsia untuk masuk ke dalam venue, kami berjaya menyeludup masuk. Persembahan para peserta sungguh hebat, dengan tema minggu ini adalah 70's, yaaa baabyyy. Dengan judges yang mantap bergaya pada malam itu iaitu Maple Loo, Altimet dan Joe Flizzow, aku sungguh terhibur. Crew yang aku paling minati adalah Giller Battle Crew yang sungguh mantap!

Sesudah selesai tugas di Showdown, kami bertiga menuju ke NZ Garden, minum seketika, lalu terus menuju ke Pavilion untuk midnight movie. Dengan berbekalkan ticket cerita Shrek the third, kami menonton cerita Prince of Persia seca percuma. Haha thanks to Afiq kerana menjadi penyeludup masuk. Yaa cerita itu sangat menarik, hero macam Aquilani, heroin yang tahan tuu, dah lah comel, bibir mengancam gitu. Sungguh menarik jalan ceritanya, korang patu tengok okay.

Tiba tiba aku letih malas menulis, so nanti aku sambung balik ar eh? Haha, macam sial je medi ni gantung cerita tapi takpe nasib baik dia comel peeewitt :)

No comments:

Post a Comment